Kategoriler
Teknoloji

TV reklamları makine öğrenme ile daha etkili hale getiriliyor

Televizyon reklamcılığı diğer sektörlerde olduğu gibi günümüz teknolojilerinin tüm imkanlarını henüz kullanmıyor. Reklamverenler, şu anda televizyon reklamlarını kanalın içeriğine göre hedefleyebiliyor. Çocuk kanallarının oyuncak reklamlarıyla ya da evlilik programlarının otel ve balayı reklamları ile dolu olmasının nedeni bu. NBC ise şimdi TV reklamlarını makine öğrenme ile daha alakalı, zamanlı ve isabetli hale getirme peşinde.

NBC makine öğrenme ile reklamları daha etkili kılacak

Kanalın geliştirdiği yeni bir sistem Bağlam Zeka Platformu (Context Intelligence Platform) adını taşıyor. Bu platform tıpkı Yapay Zeka gibi verileri gerçek zamanlı olarak işleyip yorumlayabiliyor. O an kanalda oynamakta olan içerikteki konuşmaları, altyazıları ve görselleri inceleyerek reklamın gösterilmesi gereken en iyi zamanı seçebiliyor. Örneğin, dizüstü bilgisayarın karede olduğu bir anda yeni bir dizüstü reklamının gösterilmesi şaşırtıcı olmayacak.

İLGİLİ:  İlk Marslı insan değil yapay zeka olabilir

NBC makine öğrenme ile reklamları daha etkili kılacak

Şirketin reklam işlerinden sorumlu Josh Feldman'e göre platform ile yapılan testlerde markanın hatırlanabilirliği yüzde 19 oranında artmış. Aynı zamanda markaya olan hoşnutluk yüzde 13 ve verilen mesajın akılda kalıcılık oranı ise yüzde 64 yükselmiş. Sistem, testlerde sona yaklaşıldığında önümüzdeki yılın erken aylarında kullanıma sunulmuş olacak.

Aktarılanlara göre an itibariyle yaklaşık beş farklı reklamveren bu sistemden faydalanmak için kanal ile yakından çalışıyor. Platformun beta testleri sessiz bir şekilde sürdürülmeye devam ederken, bu markaların kimler olduğu hakkında herhangi bir bilgi paylaşılmamış. Feldman'e göre bu isimler perakendeciler, stüdyolar ve market ürünleri gibi çeşitli kategorilere ayrılıyor.

İLGİLİ:  Anker SoundBuds Curve kulaklık incelemesi

Feldman açıklamasına şunları ekliyor: "Makine öğrenme olmadan önce sağduyulu tahmin vardı. Reklamveren kalplere hitap eden bir reklam filmi hazırladığında ekibim bunu benzer içerikli bir programda göstermeyi seçerdi. Bunu uzun bir zamandır el yordamıyla yapıyoruz. Şimdiyse daha büyük ölçekte uygulanabilir hale getireceğiz."

Yazar Burcu Kara

Genellikle modern tarih, yakın tarih ve popüler bilim üstüne içerikler üretiyor. Özel ilgi alanları arasında Kuzey Afrika ve Güney Amerika'nın sömürge tarihi ve Avrupa'daki eski monarşiler yer alıyor.