Herkesin bildiği gibi elektrik motorları geleceğin teknolojisi ve o gelecek artık hiç olmadığı kadar yakınımızda. Bu yeni motor türü, içten yanmalı akranlarına göre çok daha küçük boyutlara sahip. Dolayısıyla otomobillerde her tekere bir motor yerleştirilmesine izin veriyor. Ural elektrikli motosikleti ise herkesin ilgisini çekebilecek türden nostaljik bir araç.
Ural elektrikli motosikleti herkese hitap eden bir araç
Elektrikli motosiklet, nostaljik olarak tanımlayabileceğiniz güzel bir tasarıma sahip. Yan arabası ile Birinci Dünya Savaşı'nda popülerlik kazanan o kullanışlı modelleri andırıyor. Daha yaygın tabiriyle "sepetli" motosikletlerin en farklı özelliklerinden biri, bu parçanın araca eklediği fazladan ağırlığa alışmaya çalışmak.

Ural, Rusya merkezli bir motosiklet markası ve açtıkları resmi ofisleri ile son zamanlarda ülkemizde de faaliyet göstermeye başladılar. Şirket yalnızca sepetli motosikletler üretmesiyle biliniyor ve şu anda beşten fazla farklı modele sahipler. Elektrikli motosiklet şirketi Zero ile yaptıkları ortaklığın eseri ise karşımızda duruyor.

ABD'li şirket Zero, Ural'ın yeni e-motosikleti için batarya, kontrolcü, bileşenler ve motor gibi ana parçaları sağlamış. Hatta araçta Zero gösterge kümesi bile kullanılmış. Ural ise bu elektrik motorunu arka tekere bağlamış ve bataryaları benzin deposu ile yolcu sepetinin altına yerleştirmiş. Bu iki gücün birleşimi 19.5 kWh güç sağlamış.

Elektrikli motosikletin menzili 165 km. Bu menzil her ne kadar kulağa çok iyi gelmese de şu anda aracın konsept aşamasında olduğunu bilmek sevindirici olabilir. Zero ile Ural'ın bu menzili artırmak için yapacakları çok şey bulunuyor. Eğer araç gerçekten satışa çıkarsa yan sepet daha fazla pil taşıması için kullanılabilir.

Araç esasında benzinli sürümüne kıyasla daha fazla güç üretiyor. Ural, 60 beygir güce ve 110 nm tork sunuyor. İçten yanmalı modelde ise bu 41 beygir ve 57 nm tork olarak biliniyor. Trafik ışıklarından kalkışlarda bu fazladan torkun kesinlikle büyük yararı olacaktır. Elektrikli motosikletin üretime geçmesi ise şu anda market araştırmasına bağlı.
Bu yazımızı beğendiyseniz, daha fazlası için ungo.com.tr/k/teknoloji/ adresini takipte kalın.