Kategoriler
Teknoloji

Loot kutuları oyuncularda kumar davranışını tetikliyor

Yeni bir UBC araştırması, modern video oyunlarının giderek daha popüler hale gelen bir özelliğinin oyuncuların kumar oynayanlarla benzer düşünceler ve davranışlar taşıdığını gösterdi. "Ganimet kutuları" veya loot box'lar bir oyunda elde edilebilecek veya satın alınabilecek, değeri önceden açıklanmayan rastgele oluşturulmuş eşyalardan oluşuyor. 16 Nisan’da yayımlanan araştırmaya göre, loot box'ları seven kullanıcılar problemli oyunculardan çok problemli kumarbazlara yakın bir konumda bulunuyor.

Loot kutuları ve kumar alışkanlığı

loot box kumar oyun ganimet kutusu
Kumarla benzer kabul edilen loot box'ların kökeni 2000'lerin ortalarına dayanıyor

UBC2'nin Kumar Araştırma Merkezi çalışmalarının ganimet kutuları ve kumar arasındaki bağlantıları araştıran ilk araştırma olduğunu söyledi. Bulgulara göre ganimet kutuları mekanizmaları itibariyle kumarla örtüşüyor. Buna göre düzenleyicilerin video oyunlarındaki kumar benzeri sistemleri engellemeleri gerektiğine inanılıyor. Bunu en çok yapan ülkeler arasında Çin var.

İLGİLİ:  Apex Legends: Normal Legendary silahlar, Hot Zone ve Supply Bin

Loot kutuları, 2000'lerin ortalarında video oyunlarında görünmeye başladı ve o zamandan beri popülerlik kazanıyor. Bazı durumlarda, oyuncular bunları ödül olarak kazanıyor ancak kilidini açmaları için gerçek veya sanal para birimi kullanmaları teşvik ediliyor. Oyuncular çoğu zaman kutuyu açmadan önce içinde ne olduğunu bilmiyor. Örneğin oyuncunun sahip olduğu karakterinin giymesi için yeni bir kıyafet ya da kullanması için yeni bir silah oluyor. Genellikle en çok istenen eşyalar en nadir olanları oluyor.

Oyun geliştiricileri, ücretsiz mobil oyunlardan para kazanmak için ganimet kutusu satışlarını sık sık kullanırlar ve bazı oyunlar, kutudan çıkan eşyaların alıp satılabildiği parasal bir değeri olan çevrimiçi pazarlara sahip durumda.

Loot box'lar nasıl kumarla ilişkilendirildi?

Çalışma için araştırmacılar, ganimet kutularının aşırı veya riskli kullanımını ölçmek için tasarlanmış beş soru hazırladı. En az üniversite çağında olan tüm Kuzey Amerikalıların katıldığı çalışmada, "Sık sık planladığımdan daha uzun oyunlar oynarım, böylece ganimet kutuları kazanabilirim" veya "Değerli eşyalar kazanmakta başarısız olduktan sonra daha fazla ganimet kutusu satın aldım." gibi şıkların seçilmesi istendi.

Yarısından fazlası ganimet kutularına para harcadığını ve yaklaşık üçte biri bir ganimet kutusu eşyası sattığını bildirdi.

Katılımcıların yaklaşık yüzde 90'ı bir video oyununda bir ganimet kutusu açtığını belirtti. Katılımcılar ayrıca kumar araştırmalarında yaygın olarak kullanılan kumar yatkınlığını tespit etmeye yarayan anketler doldurdular. Anketler, kumar oynama ile ilgili düşünceleri, risk alma yatkınlığını ve ayrıca problemli video oyunculuğunu tanımlamak için tasarlanmıştı.

İLGİLİ:  Fortnite konseri sanal dünyanın geleceğine ışık tutuyor

Aşırı ganimet kutusu kullanımı kumardan farksız

Araştırmacılar puanları analiz ettiklerinde, aşırı ganimet kutusu kullanımı ile sorunlu kumar alışkanlığı arasında bir bağlantı buldular. Ganimet kutularının modern video oyunlarının "kumarlaştırılmış" bir özelliği olduğu görüşü destek buldu. Ancak ganimet kutuları ile problemli video oyunculuğu arasında görece daha küçük bir ilişkiye rastlandı.

Veriler risk odaklı ganimet kutusu kullanımı ile kumar oynama davranışları arasında önemli bir örtüşme olduğunu gösterse de, birinin diğerine neden olup olmadığını göstermez. Kumar oynamaya yatkın olan kişilerin ganimet kutularına karşı özellikle savunmasız olmaları olasıdır. Ayrıca ganimet kutusu kullanımının riskli kumar davranışlarına yol açması da muhtemeldir.

İLGİLİ:  Dünyanın ilk dijital yemek tabağı

Çalışmadaki önemli bir detay da verilerin yetişkin oyuncuları içermesi oldu. Buna göre ganimet kutularının gençlik üzerindeki etkisine ilişkin kaygılar artık daha büyük. Araştırmacılar bir sonraki çalışmalarında gençlerin ganimet kutusu mekanizmalarına maruz kalmasının sonuçlarını öğrenmek istiyor. Bu sayede daha somut bulgulara ulaşılabilecek.

Loot kutuları bazı oyuncularda kumar davranışı ile ilişkilendiriliyor yazımız burada son buldu. Daha fazla içerik için bu bağlantıyı takip edebilirsiniz: https://ungo.com.tr/k/teknoloji/

Yazar Burcu Kara

Genellikle modern tarih, yakın tarih ve popüler bilim üstüne içerikler üretiyor. Özel ilgi alanları arasında Kuzey Afrika ve Güney Amerika'nın sömürge tarihi ve Avrupa'daki eski monarşiler yer alıyor.