Kategoriler
Teknoloji

General Motors'tan patlamayan lastik

Michelin ve General Motors içinde hava olmayan patlamayan lastik tasarımlarını duyurdu. Üreticiler Uptis (Patlamaya Dayanıklı Eşsiz Lastik Sistemi) olarak bilinen yeni nesil havasız teker teknolojisini ilk kez bu hafta tanıttı. Henüz prototip aşamasındaki bu yüksek teknoloji ürünü lastik 2024 gibi erken bir zamanda binek araçların kullanımına sunulacak.

Patlamayan lastik / havasız lastik teknolojisi

General Mobile tarafından yapılan açıklamada şirketin Uptis'in sunduğu olanaklar konusunda heyecanlı olduğu bildirildi. Şirkete göre teknoloji, otomobiller ve diğer tekerlekli araçlar için çığır açıcı olacak. Teknolojinin geliştirilmesinde Michelin ile yakından çalışılmış.

İLGİLİ:  Yeni nesil arabalarda ışıklandırmalar değişiyor

Geleneksel lastiklerden farklı olarak, bu havasız teknoloji Uptis'in patlama ya da hava kaçırma yapmamasını sağlıyor. Patlamaya karşı bağışıklık, yolcuları tehlikeli durumlardan koruyor. Aynı zamanda düzenli basınç kontrolleri ve delinme muayeneleri gibi bakım ihtiyaçlarını da ortadan kaldırıyor.

Sürdürülebilirlik sağlıyor

patlamayan lastik havasız lastik
Patlamayan havasız lastik.

Patlamayan lastik hurdaya çıkmayan lastik anlamına geliyor. Bu da çöpe atılan lastik sayısını azaltarak lastik üretimi için harcanan hammadde ve enerjiyi kısıyor. Uptis doğanın sürdürülebilirliğine büyük faydalar sağlayacak.

Geleneksel lastiklerdeki aşırı ya da düşük hava basıncından kaynaklı aşınma ve yıpranmalar Uptis'te olmadığından, lastikler her anlamda daha dayanıklılar. Sürdürülebilirlik dünyamızda giderek önem kazanıyor ve Uptis bunu başarmada yardımcı olabilir.

İLGİLİ:  Apple kendi ARM çipini üreterek Intel'den kurtuluyor

Patlamayan lastik Uptis'in, Fransız şirketinin VISION konseptindeki hedeflerinden biri olduğunu belirtelim. Michelin'in diğer hedefleri arasında doğada yok olabilen, organik malzemeler kullanılarak 3D yazıcılarla üretilmiş ve durumu uzaktan kontrol edilebilen lastikler var.

patlamayan lastik havasız lastik
GM, bu havasız lastik grubunu Michelin ile geliştirmeyi planlıyor ve 2024 gibi erken bir zamanda binek araçlara sunacak.

Bununla birlikte Uptis'ın gerçek teknik detayları gizemini koruyor. Arka plandaki pek çok tebrik ve gösterişli jargon arasında ne Michelin ne de GM havasız lastik teknolojisinin iç işleyişiyle ilgili pek bir şeyi ortaya çıkarmadılar.

Örneğin, söz konusu lastiklerin hangi malzemeden yapıldığı, nasıl çalıştığı ve sürücüler için sürüş hissi anlamında nasıl farklar olacağından söz edilmemiş.

İLGİLİ:  Xiaomi Apple Watch'un yarı fiyatına sunduğu Mi Watch saatini açıkladı

Michelin tarafından yayımlanan bir sıkça sorulan sorular sayfasında Uptis’in Tweel teknolojisi ile “bazı tasarım konseptlerini” paylaştığı belirtiliyor. Bunlar arasında lastik-tekerlek düzeneği, yükü üstlenen "tekerlek parmaklığı" ve kesme kirişi dış halkası var.

Bunların ne anlama geldiği hakkında hiçbir fikrimiz yok. Ne Michelin, ne de General Motors evrenatlasi’in yorum isteğine derhal yanıt vermedi.

GM bu yılın sonlarında Uptis prototipinin gerçek dünya testlerine Michigan'daki Chevrolet Bolt EV filosuyla başlamayı planlıyor.

Patlamayan lastik General Motors tarafından duyuruldu yazımız burada son buldu. Daha fazla içerik için bu bağlantıyı takip edebilirsiniz: https://ungo.com.tr/k/teknoloji/

Yazar Burcu Kara

Genellikle modern tarih, yakın tarih ve popüler bilim üstüne içerikler üretiyor. Özel ilgi alanları arasında Kuzey Afrika ve Güney Amerika'nın sömürge tarihi ve Avrupa'daki eski monarşiler yer alıyor.